Nocna owsianka na jogurcie, z owocami

Owsianka. Przez niektórych ulubione śniadanie, dla wielu potrawa znienawidzona od dzieciństwa. Ja zawsze ją lubiłam, ale nie w każdej wersji. 

Płatki owsiane na owsiankę przede wszystkim gotuje się w mleku lub wodzie po to żeby zmiękły. Ale okazuje się, że to gotowanie wcale nie jest konieczne. No chyba, że ktoś lubi śniadanie na ciepło. Płatki zalane i odstawione na noc zmiękną nawet bez obróbki termicznej i rano mamy właściwie gotowe śniadanie. Takie płatki można zalać gorącym lub zimnym płynem - mlekiem krowim, roślinnym, wodą lub jogurtem a nawet sokiem owocowym, i odstawić pod przykryciem do lodówki. Ja wybieram ostatnio jogurt naturalny, który robię w domu. Bakterie znajdujące się w takim dobrym jogurcie powodują, że po kilku, kilkunastu godzinach płatki nim zalane są nie tylko miękkie, ale też lepiej przyswajalne dla naszego organizmu. Rano wystarczy dodać do owsianki jakieś owoce, orzechy czy co tam chcecie. I już mamy pyszne, zdrowe śniadanie. Taka owsianka to świetny pomysł na dobry początek dnia.  

Zapraszam na śniadanie mistrzów.

power bowl, miska mocy, miseczka szczescia, owsianka jogurtowa, jogurt naturalny, platki owsiane, super sniadanie, dobry poczatek dnia, danie na sniadanie


Owsianka z jogurtem naturalnym i owocami 

czas przygotowania: 5 minut + kilka/kilkanaście godzin
składniki na 2 porcje:
  • 10 łyżek płatków owsianych zwykłych
  • ok. 400-500 g jogurtu naturalnego 
  • 1 persymona/kaki/sharon
  • 4 czubate łyżki pestek granatu
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • 2 łyżeczki ziaren sezamu 
  • ew. 2 łyżeczki miodu naturalnego

nocna owsianka, owsianka jogurtowa, jogurt naturalny, platki owsiane, sniadanie mistrzow, miska mocy, miseczka szczescia, dobry poczatek dnia, owsianka bez gotowania

Jak zrobić nocną owsiankę na jogurcie?

Wieczorem do naczynia wsypuję płatki owsiane. Takie suche, zwykłe, najzwyklejsze. Dodaję też 2 łyżki wiórków kokosowych, ale to nie jest konieczne. Zalewam je jogurtem naturalnym i mieszam. No i koniec. Naczynie przykrywam szczelnie i odstawiam do lodówki na noc.

Następnego dnia rano wyjmuję naczynie i zawartość przekładam do miseczek. Można owsiankę nieco osłodzić odrobiną miodu, ale do kwestia Waszego smaku. Ja lubię dodać jeszcze na wierzch owsianki  owoce. Takie jakie akurat mam pod ręką. Można je pokroić w dowolne kawałki i ułożyć na wierzchu albo posiekać i wymieszać z owsianką. Pełna dowolność. Dobrze też dodać do owsianki jakieś ziarenka żeby urozmaicić konsystencję.

Ja swoją owsiankę posypałam czarnym sezamem, resztą wiórków kokosowych, pestkami granatu i udekorowałam kawałkami persymony/kaki/sharona. Te kwiatki wycięłam z plastrów owocu zwykłą foremką do ciasteczek. To co zostało z plasterków posiekałam i wymieszałam z owsianką.

miseczka szczescia, danie na sniadanie, platki owsiane, owsianka na zimno, bez gotowania, jogurt naturalny, miska mocy, sniadanie mistrzow, owoce,


8 komentarzy:

  1. A jak zrobić taki jogurt? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam owsiankę a ta wygląda nad wyraz apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jest niezwykle pyszna - ostatnio tylko taką jadam :) zmieniam sobie nieco dodatki i codziennie mam inne śniadanie

      Usuń
  3. Uwielbiam taką owsiankę, ale najbardziej z mlekiem. D dodane ożucam nawet siemię lniane. Wieczorem dodane mrożone owoce dają wspaniały aromat gdy puszczą soki. Rodzynki i żurawina robią się mięciutkie jak po sparzeniu. Jeśli ktoś uwielbia banany również radzę je dodać przed snem:) Pozdrawiam amatorów nocnych owsianek :) a innym polecam spróbójcie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najfajniejsze jest to, że rano mamy gotowe śniadanie! no chyba, że ktoś uznaje tylko owsiankę na ciepło

      Usuń
  4. Bardzo prosty przepis, ale na pewno świetnie smakuje. Wiele osób na śniadanie robi sobie owsiankę, więc taki przepis będzie dla nich idealny. Dodatkowo jest on bardzo zdrowy i może znaleźć się w nie jednej diecie. Dodatkowo do owsianki jeszcze można dodać migdały, jeśli je ktoś lubi.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger