Jajka na sałacie, z marchewką, bursztynem i pekanami

Bardzo lubimy jajka z przeróżnymi farszami. Ale wcale nie jest łatwo zrobić je jakoś na nowo, nietypowo, ale tak żeby wszystkim smakowały. Farsz do dzisiejszych jajek powstał bardzo spontanicznie i sprawdził się doskonale. Myślę, że będę powtarzać takie jajka na różnych imprezach. 

Bez jajek nie ma dla nas Świąt Wielkiej Nocy, ale często jemy je poza świętami. Jajecznice, omlety, jajka zapiekane to najczęściej nasze weekendowe śniadania. 

                      Zobacz inne przepisy na jajka, wielkanocne i nie tylko

jajka z marchewką i orzechami pekan , jajka faszerowane , jaja wielkanocne , wielkanoc , śniadanie , nadzienie , marchewka , jaja na sałacie , kuchnia polska , domowe jedzenie


Jajka z marchewką, serem i orzechami pekan


czas przygotowania: 30 minut
składniki: 
  • 3-4 duże jajka kurze 
  • 1 niezbyt duża marchewka 
  • 1/2 niedużej cebuli
  • garstka orzechów pekan 
  • 3 łyżki drobno startego sera Bursztyn
  • 1 łyżeczka oleju 
  • 1 łyżka gęstej śmietany  
  • do smaku - sól, pieprz ziołowy, papryka słodka mielona, pieprz cayenne, kminek mielony 
  •  
  • dodatkowo kilka połówek orzechów pekan
  •  
  • garść listków sałaty
  • 1/2 marchewki 
  • 2 łyżeczki sosu np. takiego jak w tym przepisie  
  • listki natki pietruszki

jajka z marchewką i orzechami pekan , jajka faszerowane , jaja wielkanocne , wielkanoc , śniadanie , nadzienie , marchewka , jaja na sałacie , kuchnia polska , domowe jedzenie

Jak zrobić jajka z farszem marchewkowo-orzechowym?

Marchewkę oczyściłam, starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Cebulę obrałam, posiekałam drobno. Orzechy też drobno pokroiłam a kawałeczek sera starłam na malutkie wiórki. Na małą patelnię wlałam olej i wrzuciłam cebulę. Kiedy się zeszkliła dodałam marchewkę i smażyłam powoli na małym ogniu aż zmiękła, ostudziłam.

Do podsmażonych warzyw dodałam ser, posiekane orzechy, śmietanę i doprawiłam masę do smaku - powinna być dość wyrazista.

Jajka ugotowałam na twardo, ostudziłam, obrałam ze skorupek i poprzekrawałam na połówki.  Na każdą nałożyłam dużą łyżkę farszu marchewkowo orzechowego.

Na talerzu ułożyłam liście sałaty przekładając je cienkimi paskami marchewki skrojonymi z warzywa obieraczką do warzyw. Skropiłam sosem. Na wierzchu ułożyłam połówki jajek z nadzieniem. Przybrałam listkami natki pietruszki.

jajka z marchewką i orzechami pekan , jajka faszerowane , jaja wielkanocne , wielkanoc , śniadanie , nadzienie , marchewka , jaja na sałacie , kuchnia polska , domowe jedzenie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger