Zdrowy sok na dobry początek dnia

Niełatwo wycisnąć sok z granatu. Każdy kto próbował dobrze wie jak ciężko uzyskać czysty napój z mnóstwa drobnych ziarenek. Ale ja mam na to swój pomysł. Kiedy już w łatwy sposób obiorę owoc granatu jego rubinowe ziarna wkładam do sokowirówki.

Wyciskanie soków z owoców i warzyw polecam nie tylko na wiosnę. Mając sokowirówkę można to robić cały rok i cieszyć się świeżymi, zdrowymi napojami. Dostarczają mnóstwa witamin i składników mineralnych. Dodatek marchewki poprawia wygląd naszej skóry co zimą i wiosną jest  bardzo ważne.




Czytałam o pomyśle wrzucenia ziarenek granatu do woreczka foliowego i rozgniatania wałkiem przez ścianki. Niestety, nie ze wszystkich ziaren wyciśniemy sok w ten sposób a poza tym ostre pesteczki mogą w trakcie przebić folię i wtedy cały sok się wyleje. A w sokowirówce jest czysto i szybko - pesteczki zostają na sitku a do szklanki spływa czysty sok. Poza tym można od razu dodać do niego sok z innych owoców albo warzyw wyciskając go w tym samym urządzeniu. 

Robiąc soki można składniki dobierać właściwie dowolnie. Można mieszać owoce i warzywa jakie tylko macie pod ręką i które lubicie. Ogranicza nas tylko wyobraźnia zupełnie tak jak w przypadku miksowanych koktajli.  

Sok z granatu, marchwi, selera i pomarańczy

czas przygotowania: 10 minut
składniki na 2 porcje: 
  • 1 duży granat
  • 1 duża pomarańcza
  • 1-2 marchewki
  • 1/4 selera korzeniowego


Jak przygotować sok warzywno owocowy z granatem?

Wszystkie owoce i warzywa dokładnie umyłam. Granat obrałam ze skórki. Nie trzeba nawet dokładnie bawić się z usuwaniem wewnętrznych błonek bo i tak zostaną odcedzone. Marchewkę i selera oskrobałam i pokroiłam na mniejsze kawałki, pomarańczę obrałam ze skórki. Nie dzieliłam jej na cząstki bo moja sokowirówka ma dużą średnicę podajnika i mogę część owoców wkładać w całość.

Wrzucałam kolejno owoce i warzywa do urządzenia i zbierałam sok do podstawionego dzbanka. Kiedy wycisnęłam wszystko sok wymieszałam i podałam do picia od razu po przygotowaniu.

Rozwarstwianie się soku przygotowanego z kilku składników jest zupełnie normalnym zjawiskiem. Wystarczy wymieszać i wypić. Świeży sok jest najbardziej wartościowy zaraz po przygotowaniu - im dłużej stoi tym więcej zawartych w nim witamin ulega degradacji.


8 komentarzy:

  1. Granat. Bardzo lubię ten owoc ale jak dotąd nie wpadłam na to żeby wykorzystać go w soku :) Czasami brak mi pomysłów na nowe soczki, mój trzylatek nie chce się przekonać do żadnego innego jak tylko jabłkowego, może granat będzie strzałem w dziesiątkę. :) Pani Izo zdradzi Pani gdzie się zaopatrzyła w taki super kubeczko - słoiczek? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. granat jest nieco cierpki w smaku, ale może w połączeniu z jabłkiem będzie smakował Twojemu dziecku :) nada też koloru co dzieci lubią. Słoiczek kupiłam w sklepie Tiger w Warszawie

      Usuń
  2. Od pewnego czasu też jestem szczęśliwą posiadaczką sokowirówki, i nie wiem jak wcześniej mogłam bez niej żyć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się nad tym zastanawiałam :) sokowirówka to świetna sprawa w domu :)

      Usuń
  3. Taki sok jest bardzo zdrowy na serce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Izo,czy robisz soki owocowe ? Nie widzę u Ciebie przepisu na soki naturalne z malin ,wiśni itp...Moja Babcia,która jest dla mnie niezapomnianym kulinarnym wzorcem,robiła soki zasypując owoce cukrem w wielkim słoju i stawiając w oknie na słońcu - nie zaobserwowałam co dalej,bo po wakacjach wracałam do domu w mieście...pozdrawiam z Roztocza,Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nie robię soków - swoich owoców nie mam a i my raczej nie pijemy wody z sokiem

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger