Na rozgrzanie. Kapuśniak ze słodkiej kapusty, na wędzonych żeberkach

Kapuśniak zazwyczaj gotuję z kiszonej kapusty, ale nie zawsze. Słodka też się nadaje na tę zupę. Oczywiście smak jest inny, ale wcale nie gorszy. Miseczka takiej pożywnej i rozgrzewającej zupy przyda się po powrocie do domu w zimny, jesienny dzień.

Zobacz przepis na Kapuśniak z trąbkami



Kapuśniak z białej kapusty, na wędzonym żeberku

czas przygotowania : ok. 1 godziny
składniki :
  • ok. 500 g białej, surowej kapusty
  • żeberko wieprzowe wędzone - ok. 350 g
  • 1 średnia marchewka
  • 1/2 średniego korzenia pietruszki
  • kilka średnich ziemniaków
  • 1 cebula 
  • 1-2 łyżeczki domowej przyprawy warzywnej
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka kminku mielonego 
  • do smaku - pieprz mielony, sól 



sposób przygotowania : wędzone żeberko podzieliłam na kawałki szerokości 4-5 cm. Jeden z nich pokroiłam w drobną kostkę. Większe kawałki obsmażyłam na suchej patelni żeby je nieco przyrumienić i przełożyłam do garnka. Zalałam ok. 1 l wody i gotowałam 30 minut aż mięso zmiękło.

Wszystkie warzywa oczyściłam i obrałam. Kapustę pokroiłam w paski, marchewkę i pietruszkę w drobną kostkę a ziemniaki z większą. Kiedy żeberka się ugotowały wyjęłam je z wywaru a do garnka wrzuciłam kapustę, ziemniaki, marchew i pietruszkę. Dolałam gorącej wody, tyle żeby przykrywałam warzywa. Gotowałam ok. 15 minut aż zmiękły. Pod koniec dosypałam trochę domowej przyprawy warzywnej.

Jak ugotować Kapuśniak na warkoczu ?

Na tę samą patelnię, na której obsmażałam kawałki żeberek, wrzuciłam drobno pokrojony kawałek wędzonki. Zrumieniłam. Dodałam pokrojoną w kosteczkę cebulę i smażyłam razem kilka chwil aż zaczęła zmieniać kolor. Oprószyłam całość mąką, wymieszałam dokładnie aż obtoczyłam wszystkie kawałeczki. Przełożyłam do garnka z ugotowanymi warzywami. Doprawiłam zupę kminkiem, pieprzem i solą. Wcześniej wyjęte żeberka włożyłam z powrotem zupy żeby się ponownie zagrzały.

Po ugotowaniu dobrze jest zupę odstawić na 20-30 minut żeby smaki się przygryzły i dopiero podawać.


3 komentarze:

  1. Piękne zdjęcie, aż ślinka leci :) pewnie smakuje tak samo świetnie jak wygląda. Wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A co zrobila pani z biala kielbasa ? (jest podana w skladnikach )
    Natomiast w zestawieniu skladnikow nie ma wedzonki, a pani podsmarza droba pokrojana wedzonke.
    Moze zle zrozumialem.
    Pozdrawiam Vito

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jaka biała kiełbasa?! w składnikach jest przecież biała KAPUSTA!

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger