Sernik waniliowy z czereśniami

Dawno nie było sernika i zatęskniłam za nim. Tym razem jednak postanowiłam zrobić go ze zmielonego twarogu i com się naklęła to moje ! Nie cierpię mielić białego sera - to chyba najgorsza dla mnie czynność w kuchni i dlatego przeważnie korzystam ze sprawdzonego już wiele razy sera białego w wiaderku. Co mnie podkusiło tym razem ? Nie wiem, ale następny sernik znów będzie "na leniwca", obiecuję to sobie i Wam :D

Biały ser, wanilia i czereśnie okazały się świetnym połączeniem smaków i ciasto bardzo smakowało.




czas przygotowania : ok. 1,5 godziny + kilkanaście godzin chłodzenia
składniki : 
  • SPÓD - 250 g herbatników petit beurre 
  • 2 łyżeczki kakao naturalnego 
  • 1 łyżka cukru waniliowego 
  • 120 g masła 

  • MASA SEROWA - 750 g białego twarogu półtłustego\
  • 250 g serka mascarpone 
  • 4 jajka 
  • 120 g cukru zwykłego 
  • 30 g mąki kukurydzianej 
  • 2 łyżeczki pasty waniliowej 

  • MASA OWOCOWA - ok. 500 g ciemnych czereśni 
  • sok z połowy pomarańczy
  • sok z połowy cytryny 
  • 3 łyżki cukru 
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej 

sposób przygotowania : naszykowałam tortownicę śr. 22 cm - spód wyłożyłam papierem do pieczenia a boki posmarowałam cienko masłem.

SPÓD - herbatniki pokruszyłam i zmieliłam w blenderze na proszek, dodając cukier i kakao. Wlałam roztopione, przestudzone masło i wymieszałam dokładnie. Masę wsypałam do tortownicy, wylepiłam dno i boki, odstawiłam do lodówki.

MASA SEROWA -  twaróg zmieliłam 2 razy przez maszynkę - jak ja tego nie znoszę !!! ale zaparłam się. Przełożyłam do miski i zmiksowałam z mascarpone. Miksując powoli dodawałam stopniowo cukier wymieszany z mąką ziemniaczaną i jajka - składniki mają się tylko dobrze połączyć, nie trzeba ich specjalnie ubijać. Na koniec dodałam pastę waniliową, wymieszałam i przełożyłam masę do  przygotowanej wcześniej formy. Sernik piekłam ok. 50 minut w piekarniku nagrzanym do 150 st. C. Po upieczeniu wyjęłam, zostawiłam żeby wystygł a na noc wstawiłam do lodówki żeby dobrze stężał.

MASA OWOCOWA - czereśnie opłukałam i osączyłam. Poprzekrawałam na połówki i usunęłam pestki. Do garnka wlałam sok z pomarańczy, wsypałam cukier, gotowałam kilka minut aż syrop zaczął gęstnieć. Dodałam czereśnie i smażyłam ok. 10 minut. Następnie, intensywnie mieszając, dodałam mąkę kukurydzianą rozmieszaną w soku cytrynowym. Smażyłam jeszcze może 3 minuty po czym odstawiłam żeby owoce w gęstym żelu przestygły lekko. Jeszcze ciepłe wyłożyłam na schłodzony sernik i pozostawiłam do stężenia.



16 komentarzy:

  1. Wspaniały sernik,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda i pewnie tak samo smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. moje kubki smakowe oszalały na sam widok! taki pyszny serniczek, mmm... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie mam maszynki do mielenia, więc wrzucam do miski twaróg, dodaję trochę kremówki, żeby się lepiej mielił, i miksuję go blenderem. Jest super gładki i pyszny :)
    A taki sernik z czereśniami to bym zjadła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie ktoś mi ostatnio podpowiedział, że można blenderem i następnym razem spróbuję :)

      Usuń
  5. Czy czereśnie można zastąpić wiśniami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak najbardziej tylko nie dodawałabym już soku z cytrusów a za to chyba więcej cukru bo wiśnie są zdecydowanie kwaśniejsze od czereśni. Smażyłabym nieco dłużej bo wiśnie mają więcej soku i trzeba go mocniej odparować - ew. dodać więcej zagęstnika w postaci mąki

      Usuń
  6. wyglada BAJECZNIE !!, pozdrawiam, aa co to jest pasta waniliowa?? i czym mozna zastapic

    OdpowiedzUsuń

  7. Witam, a co to jest ta pasta waniliowa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasta waniliowa to ziarenka prawdziwej wanilii w żelu, 1 łyżeczka odpowada 1lasce wanilii. Opisałam ją dokładnie przy przepisie na serniczek mocno czekoladowy

      Usuń
  8. Serniczek wygląda imponująco i aż by sie chciało sięgnąć po kawałek.Myślę,że dobrze Pani zrobiła piekąc go z twarogu a nie z seropodobnego produktu
    z wiaderka ( bo tak naprawdę ma on niewiele wspólnego z twarogiem ).

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger