Kalarepka duszona z dodatkami

Dwa dni było słodko, deserowo - trzeba na stół podać coś odmiennego. Będzie warzywnie i smacznie, kolorowo i nawet całkiem zdrowo chociaż może nie zupełnie dietetycznie :) no bo nie na parze . . .



składniki: 
  • 1 bardzo duża kalarepa albo 2 mniejsze
  • 1 duża cebula
  • 1/2 papryczki ostrej 
  • 1/2 papryki czerwonej słodkiej, niedużej 
  • 1 marchewka
  • 1 łyżka masła 
  • 6 łyżek mleka 
  • 1/2 małej łyżeczki mąki ziemniaczanej 
  • 1 czubata łyżka koperku
  • do smaku  - sól, odrobina cukru

sposób przygotowania: warzywa oczyściłam, co trzeba obrałam a z papryk usunęłam gniazda nasienne. Kalarepę pokroiłam w dużą kostkę, marchewkę w plasterki, cebulę w ćwierć plasterki, papryczkę  ostrą drobno posiekałam a paprykę czerwoną słodką pokroiłam w kostkę.

Na patelni rozpuściłam masło i podsmażyłam cebulę z ostrą papryczką aż cebula się zeszkliła. Dodałam marchewkę, szczyptę cukru, chwilę smażyłam a następnie wlałam 2-3 łyżki wody i dusiłam aż marchewka nieco zmiękła. Dodałam kalarepkę i paprykę słodką, dusiłam aż warzywa zmiękły, ale pozostały lekko chrupiące. Mleko wymieszałam z mąką, wlałam do warzyw. Dodałam też koperek i doprawiłam całość odrobiną soli do smaku. Dusiłam jeszcze 2 minuty. Podałam z chrupiącymi grzankami z grahamek.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger