Kurki z warzywami na szybko

Kolejna wariacja na temat kurek, które lubię i chętnie zbieram. Świeże, oczyszczone, nie płukane, można przechować w lodówce nawet 10 dni...


składniki:

  • 0,5 kg kurek
  • 2-3 garści zielonej fasolki szparagowej
  • 1/2 strączka niedużej papryczki chili
  • po 1/2 strąka papryki żółtej, zielonej, czerwonej
  • 3 - 4 łyżki kukurydzy konserwowej
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 mała cebulka
  • 10 dkg cienkiej kiełbasy albo chudego boczku
  • 1 pomidor
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 50 g (czyli 1/2 kostki) serka topionego śmietankowego (albo 4 trójkąciki)
  • 1 - 2 łyżki oleju
  • do smaku: sól, odrobina cukru, pieprz mielony, oregano, bazylia (świeże lub suszone)

sposób przygotowania:
Kurki oczyściłam bardzo dokładnie, opłukałam, osączyłam. Warzywa umyłam, z papryk usunęłam pestki. Cebulę, czosnek i chili posiekałam. W rondlu rozgrzałam olej, podsmażyłam pokrojoną w kostkę kiełbasę. Kiedy się wytopiła i zrumieniła dodałam cebulę, czosnek, chili, chwilkę smażyłam, dodałam grzyby. Następnie dodałam fasolkę szparagową, poddusiłam wszystko, a gdy ta nieco zmiękła dorzuciłam pokrojone w paski kolorowe papryki. Po chwili dodałam oregano i bazylię, potem obrany ze skórki, pokrojony w kostkę pomidor, kukurydzę i koncentrat. Doprawiłam solą, cukrem i pieprzem. Na koniec dodałam pokrojony na małe kawałeczki serek topiony i mieszałam aż zupełnie się rozpuścił. Całe danie przyrządza się dość szybko - warzywa nie mogą się rozgotować, mają pozostać jędrne i dość chrupiące. Potrawkę podałam z grzankami z wieloziarnistego chleba opieczonymi na blasze.

1 komentarz:

  1. Na szybko, kurczakowo, z warzywami - to własnie lubię. :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger