Papryka pieczona nadziewana kaszą jaglaną z jarmużem. Detox dzień 3

Detox wiosenny - dzień 3 i powiem Wam, że jest dobrze. Po wczorajszym dniu wrażenia mam pozytywne - wieczorem nawet miałam problem ze zjedzeniem całej porcji sałatki i nie chodzę głodna. Dzisiejszy jadłospis też wygląda dobrze, szczególnie obiad bo jak widać na zdjęciu to będzie prawdziwa wyżerka.

Po dwóch dniach widzę pierwsze zmiany. Nie wiem czy to zasługa diety, ale mam nieco więcej energii i czuję, że w moim brzuchu dzieje się mała rewolucja. Bez jakichś gwałtownych reakcji, ale prawie słyszę jak metabolizm przyspiesza co pewnie dzieje się z powodu spożywania dość dużej ilości zielska. Normalnie chyba nie jem aż tylu surowych rzeczy dziennie. W każdym razie nie codziennie.

Dzisiejszy, kolejny dzień detoxu zaczęłam jaglanką. Kasza jaglana albo owsianka to dobry początek dnia i codziennie można do niej dodać coś innego żeby nie była nudna. Na drugie śniadanie szykuję szpinakowy koktajl, obiad jak widać czyli papryka zapieczona z kaszą. Na podwieczorek wypiję świeży sok z buraka i grapefruita i czeka mnie pyszna kolacja bo będzie świeża sałata z melonem, gruszką i orzechami. To będzie dobry dzień i Wam też takiego życzę!

papryka nadziewana kaszą jaglaną, z piekarnika , obiad , jarmuż , jagły , papryka zapiekana , domowe jedzenie , papryka czerwona


Papryka zapiekana z jagłami, jarmużem i pomidorami

czas przygotowania: 15 minut + czas pieczenia
składniki na 1 dużą porcję: 
  • 1 duża słodka papryka czerwona 
  • 70 g kaszy jaglanej 
  • duża garść pokrojonych liści jarmużu
  • 1 średni pomidor 
  • 1 nieduża cebula 
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki suszonej bazylii
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku
  • 1/3 łyżeczki suszonych pomidorów mielonych 
  • 1 łyżeczka masła klarowanego 

  • do smaku - sól himalajska, pieprz czarny mielony


papryka nadziewana kaszą jaglaną, z piekarnika , obiad , jarmuż , jagły , papryka zapiekana , domowe jedzenie , papryka czerwona

Jak zrobić paprykę pieczoną nadziewaną kaszą? 

Kaszę jaglaną przepłukałam zimną wodą na sicie, osączyłam i przelałam jeszcze wrzącą wodą co pozbawiło ją goryczki. Osączoną przełożyłam do rondelka, wlałam 150 gorącej wody i gotowałam pod przykryciem aż wchłonęła cały płyn.

Cebulę obrałam, pokroiłam w drobną kosteczkę. Czosnek posiekałam. Pomidora sparzyłam, obrałam ze skórki, pokroiłam w kostkę. Jarmuż oczyściłam z grubych nerwów.

Na patelni roztopiłam masło i zeszkliłam cebulę. Dodałam czosnek i jarmuż, chwilę smażyłam na małym ogniu. Dodałam pomidory i suszone zioła, chwilkę dusiłam. Tak przygotowane warzywa wymieszałam z ugotowaną kaszą. Doprawiłam do smaku niewielką ilością soli i świeżo zmielonym pieprzem.

Umytą paprykę przekroiłam na dwie połówki, wycięłam gniazdo nasienne. Osuszyłam i wnętrze oprószyłam odrobinką soli. W powstałe łódeczki nałożyłam farsz z kaszy i warzyw lekko go ugniatając. Tak przygotowaną paprykę ułożyłam w naczyniu do zapiekania i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C. Piekłam ok. 30 minut - czas zależy do papryki, grubości miąższu.

Zjadłam na gorąco.

Zamiast kaszy jaglanej można użyć pełnoziarnistego kuskusu i doprawić danie swoimi ulubionymi ziołami.

papryka nadziewana kaszą jaglaną, z piekarnika , obiad , jarmuż , jagły , papryka zapiekana , domowe jedzenie , papryka czerwona

2 komentarze:

  1. To danie wygląda naprawdę znakomicie. W kaszach najlepsze jest to, że możemy je wykorzystywać na wiele różnych sposobów, a ich smak będzie znakomitym uzupełnieniem wielu ciekawych dań. Ten przepis jest z pewnością wart uwagi!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger