Surówka z białej kapusty, jak u chińczyka

Taką surówkę z kapusty dostajemy w zestawie zamawiając czasami jedzenie u znanego od lat "chińczyka". Jest stałym dodatkiem do wielu serwowanych tam dań a nam bardzo przypadł do gustu jej smak więc postanowiłam odtworzyć ją w domu.

Jestem pewna, że z prawdziwą kuchnią chińską nie ma nic, albo bardzo niewiele, wspólnego, ale jakie to ma znaczenie? Ważne, że nam smakuje i już. Jest łagodna, słodko kwaśna i bardzo chrupiąca. Pyszna. I chociaż dużo częściej robię w domu różne surówki z kapusty kiszonej bo są po prostu zdrowsze to czasami można przecież podać coś innego.

 surówka z kapusty od chińczyka , chińska surówka , kapusta , zalewa słodko kwaśna , dodatek do obiadu , chińczyk , warzywa , sałatka , kapusta , najlepsze przepisy


Surówka z białej kapusty "jak u chińczyka"

czas przygotowania: 10 min. + czas marynowania
składniki: 
  • 500 g białej kapusty
  • 1 średnia marchewka
  • 1 mała cebula
  •  
  • ZALEWA - 50 ml wody
  • 50 ml octu spirytusowego 10% 
  • 50 ml oleju rzepakowego
  • 50 g cukru
  • 1/4 łyżeczki soli 

surówka z kapusty od chińczyka , chińska surówka , kapusta , zalewa słodko kwaśna , dodatek do obiadu , chińczyk , warzywa , sałatka , kapusta , najlepsze przepisy

Jak zrobić surówkę z kapusty? 

Warzywa oczyściłam i obrałam. Kapustę poszatkowałam - ja lubię dość grube kawałki, Wy możecie poszatkować drobniej. Marchewkę starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Cebulę pokroiłam w bardzo cienkie piórka. Rozdrobnione warzywa wymieszałam z misce.

Wszystkie składniki zalewy umieściłam w rondelku. Zagotowałam mieszając żeby cukier dobrze się rozpuścił. Wrzącym płynem zalałam warzywa. Mieszałam rękami przez kilka chwil, lekko wygniatając. 

Surówkę przykryłam i odstawiłam do lodówki na kilka godzin żeby smaki dobrze się przegryzły.

surówka z kapusty od chińczyka , chińska surówka , kapusta , zalewa słodko kwaśna , dodatek do obiadu , chińczyk , warzywa , sałatka , kapusta , najlepsze przepisy

63 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, komentarze z linkami kasuję, sorry

      Usuń
    2. Właśnie zrobiłam do obiadu. Pyszna 😋

      Usuń
    3. Robię taką surówkę ale dodaję octu jabłkowego. Jest pyszna.

      Usuń
    4. Czy przed podaniem wodę odcedziłaś?

      Usuń
    5. Nie, nie ma dużo tej zalewy, jest sosem do poszatkowanych warzyw i co jakiś czas dobrze sałatkę przemieszać

      Usuń
    6. witam ,właśnie się zajadam surówką , dodałam octu jabłkowego , pycha !

      Usuń
  2. Ja też taką robię czasami dodaje posiekany koperek

    OdpowiedzUsuń
  3. Surówka jest przepyszna.A po kilku dniach w lodówce w zamkniętym słoiku jest jeszcze lepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się - śmiało można ją upchnąć do słoika i kilka dni trzymać w lodówce

      Usuń
  4. Też bardzo lubię taką chińską surówkę, ale robię trochę inaczej, bo z dodatkiem octu ryżowego i zamiast cebuli daję czosnek. I oczywiście robię w ogromnej ilości bo jemy ją namiętnie a poza tym jak odstoi to jest jeszcze lepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ocet ryżowy to dobry pomysł, chociaż u naszego chińczyka używają właśnie zwykłego i dodają cebulę a nie czosnek. Pewnie receptur jest tyle ilu chińczyków :D

      Usuń
    2. Szkoda tylko, że w Chinach nigdy o takiej surówce nie słyszeli- oni w ogóle nie mają surówek :)

      Usuń
    3. nie wiedzą co tracą a tak poważnie to kto słyszał we Francji o fasolce po bretońsku, w Japonii o śledziu po japońsku i wielu innych tego rodzaju daniach - niby światowych a w rzeczywistości naszych, polskich :)

      Usuń
    4. Dodam jeszcze kiełbasę "Polish sausage" której w smaku nie przypomina nic w polskich sklepach (niedobra) a w stanach ją mają.

      Usuń
    5. do swojej surówki możesz dodać co tylko chcesz, ja zostanę przy swojej wersji :)

      Usuń
  5. Dodałam natkę pietruszki i szczypiorek. GENIALNA!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. robię taką od lat,zamiast octu dodaję sok z cytryny, zamiast cebuli - por ,cieniutko krojony na mandolinie.CZASEM dodaję koperek,czasem pietruszkę zieloną, czasem kolorowe papryki itp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z sokiem cytrynowym i porem to już zupełnie inna sałatka, na pewno pyszna, ale o zupełnie innym smaku :) obie łączy tylko użyta w obu wypadkach kapusta :)

      Usuń
  7. Czy można ją zapasteryzowac ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przełożona do słoika i wstawiona do lodówki wytrzyma spokojnie kilka dni, ale jeśli bardzo chcesz można zapasteryzować

      Usuń
  8. Własnie zrobiłam. Jest już przepyszna a jeszcze nawet nie odstała :) Dziekuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tą sałatkę. Zawsze dodaję jeszcze natkę pietruszki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie zrobiłam . faktycznie zanim się przegryzą skłpadniki już jest dobra . polecam .

    OdpowiedzUsuń
  11. Sałatka jest smaczna do jedzenia zaraz , jak również po wyjęciu z lodówki za kilka dni. Polecam!
    |Pani przepisy robię już bez namysłu, bo przekonałam się ,że to moje smaki i zawsze się udają.Dziękuję Pani .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bardzo, mnie cieszy, że wszystko gra i smakuje

      Usuń
    2. Dziękuję. Bardzo, mnie cieszy, że wszystko gra i smakuje

      Usuń
  12. Jak dla mnie za dużo octu w tym przepisie chociaż sama mogę ocet pic łyżkami to tu(patrząc na innych) za bardzo dominuje, ogólnie uwielbiam takie proste i pyszne polaczenia, także polecam, ale zalewę trzeba dopasować odpowiednio pod konsumujacych ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziwny jest trochę ten przepis. "Mój Chińczyk" tez ma taka surówkę ale nie czuć w niej ani cebuli ani oleju

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Chińczyków" jest dużo i każdy ma pewnie swoją wersję surówki - "nasz" serwuje właśnie taką jaką pokazałam

      Usuń
  14. A ja robie do kapusty prosty i pyszny sos łyżkę musztardy mieszam z łyżka miodu dodaje odrobinę soku cytryny i wszystko mieszam tez pyszna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że wersji surówek z kapusty może być bardzo wiele a doprawienie to już kwestia własnego smaku

      Usuń
  15. SUPER PRZEPIS ZAWSZE CHCIAŁAM UMIEĆ JĄ ZROBIĆ A DZIĘKI PANI JUŻ UMIEM. BARDZO DZIĘKUJĘ!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Robię podobnie, ale 1/3 szklanki octu ryżowego i 3/4 szklanki oleju ryżowego doprowadzam do wrzenia: dodaje 3 łyżki stołowe cukru i 3 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę - gorąca zalewę dodaję do drobno poszatkowanej kapusty i startej marchewki - po ostudzeniu do lodówki na min. 1 godz. - polecam Hala!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wypróbuję przy okazji Twój pomysł :)

      Usuń
    2. zapomniałam o łyżeczce soli wspomnieć hihihi!!!!

      Usuń
  17. Witam.Czy w przepisie nie ma błędu? 50 g cukru to 10 łyżeczek! !!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. łyżeczek to co najwyżej 7, ale faktycznie cukru jest w tej zalewie dużo żeby zrównoważyć ostrość octu, pomyłki nie ma

      Usuń
  18. Pani Izo pycha. Dziękuje za przepis :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem zachwycona surówką .Prosta , bardzo smaczna , tania i co najważniejsze - można ją przygotować parę godzin wcześniej , a nie będzie "kapciem" . Pasuję do wielu potraw :) Daję 10/10 .
    Monika R.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo pyszna nigdy nie umiałam zrobić dobrej surówki z białej kapusty..:)
    Muszę wypróbować inne przepisy z Pani stronki .Dziękuję...

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja dodaje jeszcze przepuszczony przez praske czosnek.Niestety w Niderlandach znalazlam tylko ocet 6% ale surowka jest rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 6% wystarczy, a dodatek czosnku to już kwestia gustu, można dodać, ale ja wolę bez

      Usuń
  22. Wyszła super, co prawda jak widze po komentarzach dałam ciut mniej cukru, bo nie sprawdzałam ile to 50g i myślałam że 2 łyżki, ale i tak była wyszła taka jak trzeba - widocznie mam duże łyżki :p
    Następnym razem spróbuję z octem jabłkowym, już dziś chciałam bo taki spirytusowy średnio zdrowy ale akurat nie mam. Niestety obawiam się że ma Pani rację, że jak się coś podmieni to już nie będzie to samo, ale przetestuję, może nie zepsuje to smaku i nadal będzie smaczna (tak sobie myślę że jabłkowy jest słabszy, to może trzeba dać go więcej kosztem wody - no ale to do sprawdzenia). Bardzo się staram nie używać octu spirytusowego poza odkamieniamiem czajnika :p szczególnie że moje dzieciaki jeszcze małe :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepyszna, zarówno z octem spirytusowym jak i jabłkowym. Jego dodatek to zawsze u mnie stan szafki- jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :D:D Jak mam to wkropię jeszcze oleju sezamowego i surówka wychodzi cudna. Szczerze nie wiem jaka jest u Chińczyka, bo nigdy takowej nie jadłam, ale ta jest świetna. Polecam dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Czyżby pani z tej oto strony:
    http://www.uwielbiamgotowac.com/2017/07/surowka-z-kapusty-jak-u-chinczyka.html#comment-form
    SKOPIOWAŁA ŻYWCEM Pani przepis? Zwróciłam jej na to uwagę, ale oczywiście, bez odzewu! Komentarza nie zaakceptowała jako administrator!
    Smutne to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod zdjęciem jest tam dopisek skąd inspiracja. Nie wiem czy był wcześniej czy dopisany dopiero po komentarzu.

      Usuń
  25. Pani Izo! Mój błąd, że nie zrobiłam zrzutu ekranu wskazanej przeze mnie strony. Zanim napisałam do właścicielki bloga, dokładnie zlustrowałam przepis właśnie w poszukiwaniu jakiegokolwiek odnośnika, którego, jak się Pani domyśla, nie znalazłam.
    Niewielkie to pocieszenie, ale chociaż tyle, że po zwróceniu uwagi, nieudolnie wstawiła link do Pani strony ("inspiracje"...?). Ciekawe ile jeszcze przepisów ma "pożyczonych" od innych właścicieli, a może nawet i od Pani.
    Pozdrawiam serdecznie dziękując przy okazji za ciekawe przepisy i prawdziwe inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko surówka. Niech idzie w świat

      Usuń
    2. Przecież ten przepis i baaardzo wiele łudząco podobnych krąży w sieci od lat... nie ma co się tu doszukiwać "praw autorskich"...

      Usuń
  26. Zastanawiam się czy można ją zrobić z kapusty pekińskiej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, ale kawałki bardziej zmiękną bo kapusta pekińska ma inną strukturę

      Usuń
  27. Dziękuję za przepis.Pychotka. Robię na okrągło.serdeczności Mira

    OdpowiedzUsuń
  28. Surowka rewelacja . Wszyscy sie nia zajadamy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, a może dla odmiany zakisisz kapustę w słoikach? Kiszona jednak zdrowsza

      Usuń
  29. Bardzo smaczna sałatka i bardzo prosta.Bardzo mi smakuje mimo octu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po prostu niektórym smakuje, innym nie, normalna sprawa

      Usuń
  30. Surówka pyszna ,u mnie wszyscy się nią zajadają i można spokojnie zrobić jej więcej włożyć w słoiki do lodówki .Można ją podawać do różnych obiadów i nie tylko ,bo u nas surówki jadamy często do śniadań lub kolacji.

    OdpowiedzUsuń
  31. Kochana Pani Izo. Bardzo często korzystam z Pani przepisów. Jasne, przejrzyste i smaczne. Serdecznie pozdrawiam. Fanka

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger