Placuszki pszenno-gryczane z sosem truskawkowo-borówkowym

Dzisiaj placki na śniadanie a to znaczy tylko tyle, że będzie pysznie. Tylko tyle i aż tyle. Placuszki są puszyste, delikatne a polane słodkim, owocowym sosem bardzo smakowały wszystkim domownikom. 

Nasze ulubione placki to od zawsze Placki z jabłkami - te smażę najczęściej i to nie tylko na śniadanie. Ale dzisiaj zrobiłam inne, chociaż równie pyszne!

placuszki, śniadanie, sos owocowy, truskawki, borówki
 

Placuszki goszczą u nas dość często. Robię je przeważnie w weekendowe poranki kiedy mamy czas na wspólne śniadanie. Wykorzystuję składniki jakie akurat mam w domu bo można je robić z serem białym, na kefirze, na maślance, z drożdżami albo proszkiem do pieczenia. Często dodaję do środka jakieś inne składniki takie jak orzechy czy mak. Najczęściej jednak lądują w nich owoce tak jak np. w Plackach z borówkami. Możliwości jest wiele a zawsze wychodzi smacznie.

Może po wczorajszym obiedzie zostało Ci trochę ugotowanego ryżu? Możesz zrobić z niego Placuszki ryżowe

Placki pszenno-gryczane na serku, z sosem owocowym

czas przygotowania: ok. 30 minut
składniki:
  • PLACKI - 200 g serka białego śmietankowego, naturalnego
  • 100 ml maślanki
  • 2 nieduże jajka
  • 2 łyżki cukru trzcinowego demerara
  • ok. 80 g mąki pszennej tortowej
  • ok. 80 g mąki gryczanej
  • 2 szczypty soli
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

  • SOS - ok. 250 g truskawek
  • ok. 150 g borówek amerykańskich 
  • 3 łyżki wody
  • ok. 3 łyżek cukru trzcinowego demerara
  • sok z 1 limonki
  • ew. 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

placuszki, śniadanie, sos owocowy, truskawki, borówki
placuszki, śniadanie, sos owocowy, truskawki, borówki

Jak zrobić placki pszenno-gryczane i sos owocowy?

PLACKI - w misce wymieszałam serek z maślanką i żółtkami jajek. Białka ubiłam oddzielnie, na sztywno, z dodatkiem soli. Do masy serowej powoli dosypywałam przesiane obie mąki wymieszane wcześniej z proszkiem do pieczenia. Kiedy masa była gładka połączyłam ją dokładnie z pianą z białek. Placki smażyłam na gorącej patelni z dodatkiem niewielkiej ilości oleju nakładając po czubatej łyżce na porcję. Kiedy zrumieniły się od spodu a na wierzchu zaczęły pojawiać się pęcherzyki powietrza przewracałam je i smażyłam jeszcze chwilę.

SOS - owoce opłukałam i dobrze osączyłam, z truskawek usunęłam szypułki. Owoce wsypałam do rondelka. Dodałam wodę, sok z limonki i cukier. Podgrzewałam na małym ogniu aż jagody puściły sok. Gotowałam kilka minut żeby owoce straciły surowość i zaczęły się rozpadać. Jeśli puszczą dużo soku to można go odparować albo tak jak ja zagęścić mąką ziemniaczaną. Mąkę rozmieszałam najpierw z 1 łyżką zimnej wody a następnie dolałam do gorącego sosu i gotowałam mieszając 1-2 minuty aż całość zgęstniała.

Usmażone placki podałam od razu, gorące, polewając sosem owocowym.

Zobacz też koniecznie przepis na Bliny pszenno-żytnie z sosem truskawkowo-rabarbarowym

placuszki, śniadanie, sos owocowy, truskawki, borówki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger