Makaron z krewetkami i pomidorami - ekspresowo !

To danie ekspresowe bo jego przygotowanie zajmuje niewiele więcej ponad 10 minut. Oczywiście jeśli mamy wszystkie składniki m.in. mrożone, oczyszczone wcześniej, krewetki.  No to co, zaczynamy ? Szykujcie garnek z wodą do gotowania makaronu i patelnię :) Za kilka minut podajemy !

Kilka dni temu dostałam pyszną przesyłkę z e-delikatesów Smaki Południa
a w niej między innymi włoski makaron i butelkę passaty - do tego dania bardzo mi się przydadzą. 



czas przygotowania : 10-15 minut
składniki na 2 porcje :
  • ok. 200 g makaronu, u mnie strozzapreti
  • 2 małe szalotki 
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 mała ostra papryczka czerwona 
  • 2 łyżeczki oleju z czosnkiem, bazylią i pomidorami
  • 250 g krewetek tygrysich, oczyszczonych, mrożonych
  • ok. 250 ml przecieru pomidorowego, passaty
  • 1 łyżeczka pomidorów suszonych z czosnkiem i bazylią 
  • 2-3 gałązki bazylii świeżej 
  •  
  • do smaku - sól , cukier

  • kilka świeżych małych pomidorków 
  • świeża bazylia

sposób przygotowania : w garnku nastawiłam wodę do makaronu. Zanim się zagotowała obrałam szalotki, czosnek i oczyściłam papryczkę z nasion, wszystko posiekałam. Gdy woda zawrzała osoliłam ją i wrzuciłam makaron - mój według zaleceń producenta miał gotować się 8 minut.

Na drugim palniku postawiłam patelnię i rozgrzałam trochę. Wlałam olej, wrzuciłam posiekane składniki, podsmażyłam odrobiną. Dodałam krewetki - bez rozmrażania ! Dolałam passatę, cukier, pomidory suszone i smażyłam razem kilka minut aż makaron był ugotowany. Odcedziłam go i wrzuciłam do sosu z krewetkami. Doprawiłam solą i świeżą bazylią, wymieszałam i voila, można nakładać !

Podałam z dodatkiem pokrojonych świeżych pomidorków i listków bazylii.



2 komentarze:

  1. wygląda bardzo smacznie:) ostatnio mi się przejadły jakoś krewetki, muszę sobie z nimi zrobić przerwę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Passata czy też makarony to składniki, których nigdy nie brakuje w mojej kuchni.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger