Galuszki pomidorowe i podziękowania :)

Kolejna odsłona kluseczek czyli tego co Żarłoczek lubi najbardziej. Tym razem dodałam pomidory do ciasta żeby uzyskać kolor i inny smak zwykłych klusek. Wyszło ciekawie i bardzo smacznie. 



składniki:
  • 4 jajka 
  • 200 g mąki pszennej luksusowej 
  • 200 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej 
  • ok. 200 ml wody
  • 70 g koncentratu pomidorowego 30 %
  • 1/4 łyżeczki soli

sposób przygotowania: jajka wybiłam do miski, dodałam koncentrat i sól, roztrzepałam. Dodałam mąki i mieszałam ciasto powoli dolewając wodę. Mieszałam intensywnie łyżką aż ciasto było gładkie. W dużym garnku zagotowałam wodę, osoliłam ją. Nałożyłam sito do przecierania klusek i wyłożyłam na nie połowę ciasta - przetarłam wprost do garnka. Zamieszałam i zagotowałam a następnie wyłowiłam kluseczki łyżką cedzakową na durszlak. Z drugą częścią ciasta postąpiłam tak samo - na sito, przetarłam, zamieszałam i zagotowałam. Odcedzone kluski można podawać od razu a można je też przelać zimną wodą, odsączyć i zostawić na później. Przed podaniem można je zagrzać podsmażając na patelni, wrzucając do gorącej wody albo zapiekając czy wrzucając do gorącego sosu.


Chciałabym jeszcze podziękować  kilku osobom za wyróżnienie mojego bloga w zabawie między blogowej  Versatile Blogger Award 





Nominację dostałam od Loli , Marleny, Joasi  i Ani - serdecznie Wam, dziewczyny, dziękuję - to dla mnie bardzo miłe i ważne chociaż w takich zabawach nie lubię brać udziału :) Piętnastu blogów nie jestem w stanie wybrać bo lubię o wiele więcej i nie chciałabym nikogo urazić a o sobie już tyle pisałam, że szkoda czasu . . . Wszystkich bawiących się mocno pozdrawiam i macham do Was łapkami :D

3 komentarze:

  1. ach, kluseczki wyglądają przepysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kluseczki rewelacja, szkoda, że tak daleko mieszkam... bo pewnie ich już nie ma:) Dziękuję Pyzo i pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zwykle smacznie u ciebie na talerzu ,kiedyś muszę spróbować zrobić takie kluseczki,ale pewnie mi nie wyjdą hihi ;) Miłego dnia Izuś :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger