Degustacja 6 win z komplecie

Trafiłam na tę degustację przypadkiem. Zaproszenie dostała Magda, ale ponieważ mieszka w Poznaniu to w tygodniu ciężko byłoby przyjechać Jej do Warszawy. Jednak dała mi znać o tej imprezie, ja napisałam do organizatorów czyli 6win.pl i bezczelnie się wprosiłam :) Fakt, mogli odmówić, ale nie zrobili tego i powitali mnie bardzo serdecznie za co dziękuję.






Spotkanie odbyło się w The Corner mieszczącej się przy ul. Pięknej 18 w Warszawie. Do testowania były wina z nowego zestawu jaki pojawi się już niedługo w sprzedaży pod nazwą "6 win w komplecie". Na spotkaniu byli stali degustatorzy Klubu czyli Anna Wrońska, Katarzyna Rzehak, Marek Kondrat, Maciej Stuhr i Grzegorz Łapanowski. Zaproszono też kilkanaście osób, przedstawicieli, a właściwie przedstawicielek, blogosfery kulinarnej.

Do spróbowania były:

1) MARTI SERDA - wino musujące, lekko wytrawne, o zawartości alkoholu 11,5%; pochodzące z Hiszpanii  - Pendes, Cava DO;  produkowane przez Cavas Marti Serda ze szczepów: macabeo, xarel-lo, parellada. Rocznik - NW czyli nieoznaczalny.

2) SERRA DEL CONTE - wino białe, wytrawne, o zawartości alkoholu 12,5%; pochodzące z Włoch - Marche, Verdicchio del Castelli Jesi Classico DOC;  produkowane przez Garofoli ze szczepów: 100% verdicchio.  Rocznik 2011

3) POLOCOCA - wino różowe, wytrawne, o zawartości alkoholu 13%; pochodzące z Hiszpanii - Cigales DO; produkowane przez Dispoveco ze szczepów: 100% tempranillo.  Rocznik 2010

4) JOVEN - wino czerwone, wytrawne, o zawartości alkoholu 13,5%; pochodzące z Hiszpanii - Rioja DOCa; produkowane przez Usoa de Bagordi ze szczepów: 65% tempranillo, 25% graciano, 10% garnacha. Rocznik 2009

5) OPUS - wino białe, deserowe, słodkie, o zawartości alkoholu 12,5%; pochodzące z Francji - Frontignan; produkowane przez Frontignan Muscat ze szczepów: 100% muscat blanc a petit grain. Rocznik NW

6) CHATEAU DE SIX TERRES - wino białe, wzmacniane, słodkie, o zawartości alkoholu 15%; pochodzące z Francji - Muscat de Frontignan AC; produkowane przez Chateau Six Terres ze szczepów 100% muscat blanc a petit grain. Rocznik NV

Do win podano zestaw różnych produktów - był ser kozi, sery pleśniowe, szynka surowa wędzona, łosoś wędzony, czekolada, cykoria i kawior - próbowanie do różnych win różnych smaków było bardzo pouczające. 

Jak było możecie też pooglądać -  Degustacja 6 win

Ja niestety mało znam się jeszcze na winach - zwykle sprawa jest prosta: albo mi smakuje albo nie - dopiero  uczę się zapachów, smaków, próbuję określać swoje doznania i takie spotkania są dla mnie wprost wymarzone bo mogę na nich wiele się nauczyć. Mogę posłuchać do ma do powiedzenia o proponowanych winach  somelier, dowiedzieć się dokładnie skąd pochodzą, jak są wyrabiane, przechowywane, co czego je podawać. Mogę też dzielić się swoimi spostrzeżeniami z innymi osobami - takimi "znawcami" jak ja a także koneserami.

Przyznam, że najbardziej smakowało mi wino nr 5 czyli OPUS - lekkie, świeże, o pięknym ananasowym zapachu i choć deserowe to nie za słodkie.  Moje zdanie podzielało też kilka koleżanek :) Spędziłam bardzo miły wieczór w świetnym towarzystwie, dużo się dowiedziałam więc jestem bardzo zadowolona. 

6 komentarzy:

  1. widać że imprezka była udana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty to masz szczęście, że masz oczy dookoła glowy i wiesz kiedy co i jak:D
    daj mi znać następnym razem, też się wproszę!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety nie mogłam przyjechać i bardzo żałuję. Szczególnie po takim wpisie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuchsia, wielka szkoda bo wina zacne a i towarzystwo doborowe :)

      Usuń
  4. Stuhr i Kondrat na raz:) Zazdroszczę, i win też zazdroszczę:):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obu bardzo lubię więc miło było być obok, niestety na porozmawianie nie było czasu...

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger