Fasolka szparagowa z kurkami

Przepis zaczerpnęłam od Bahusa, kolegi z portali kulinarnych. Bardzo spodobało mi się połączenie ukochanych kurek z jednym z moich ulubionych warzyw. Niestety, zapomniałam kupić świeży tymianek więc użyłam suszonego.


składniki:

  • ok. 0,5 kg fasolki szparagowej, mieszanej – żółtej i zielonej
  • 300 g niedużych świeżych kurek
  • 1 średnia cebula
  • 2 łyżki masła
  • 0,5 łyżeczki suszonego tymianku
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej (niekoniecznie)
  • 2 ząbki czosnku
  • do smaku: sól i pieprz mielony

sposób przygotowania:
Fasolkę opłukałam, przycięłam końce, pokroiłam na mniejsze kawałki, ale nie za drobno. Wrzuciłam do lekko osolonej i posłodzonej wody, ugotowałam al’dente, osączyłam. Cebulę i czosnek obrałam, pokroiłam drobno. Na patelni rozgrzałam masło, zeszkliłam cebulę z czosnkiem, wrzuciłam oczyszczone dokładnie opłukane i osączone grzyby oraz tymianek, smażyłam mieszając ok. 5 min. a gdy kurki zmiękły dodałam zblanszowaną fasolkę, wymieszałam, Doprawiłam pieprzem i solą. Można dodać mąkę ziemniaczaną rozmieszaną w ok. 4 łyżkach zimnej wody i wtedy będzie trochę sosiku.

Podałam na gorąco jako samodzielne danie, ale można to potraktować jako dodatek do mięsa.

1 komentarz:

  1. Kochana Pyzo, znów mnie nie zawiodłaś, właśnie czegoś takiego szukałam (zrobię dziś ze swojej mrożonej fasolki i mrożonych kurek), dzięki!
    T.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger